BlackBerry Vanice : Flagship baru berasaskan OS android dari Blackberry


Blackberry kini hadir dengan model terbaru berasaskan OS Android dengan kod nama Vanice merupakan telefon pintar yang hadir bersama keypad gelongsor (slider keypad ). Bagi peminat papan kekunci taktikal, telepon ini mungkin menarik minat anda yang turut dilengkapi dengan fungsi biometrikal dimana pengguna boleh mengunakan papan kekunci gelongsoran sebagai touchpad untuk mengawal aplikasi atau skrin.

Kamera 18MP OIS

Blackberry Vanice ini dilaporkan akan dilengkapi dengan spesifikasi seperti;




  • 5.4-inch Quad-HD display
  • 18 MP rear-camera OIS
  • 5 MP front-camera
  • 1.8 GHz Hexa-core (Snapdragon 808 chipset) 64-bit
  • 3 GB RAM
  • Slider Keypad


  • Skrin 5.4 inci Quad HD dengan skrin berbucu

    Apa yang menarik telefon ini dilengkapi dengan skrin berbucu seakan-akan telefon keluaran samsung iaitu galaxy S6 Edge.

    Papan Kekunci gelongsoran dengan fungsi biometrikal

    Peranti ini juga akan dilengkapi dengan perkakasan Blackberry seperti BlackBerry Productivity Suite termasuk the BlackBerry Hub, BlackBerry Calendar, BlackBerry Contacts, Documents to Go, Input, dan Universal Search. BlackBerry's Communication Suite mengandungi BBM, Worklife for BlackBerry, BBM Meetings, BBM Protected, SecuSuite for BlackBerry, dan Global Support. Lastly, the Security Suite includes BlackBerry Enterprise Service 12, VPN Authentication, Secure Work Spaces, Enterprise Identity by BlackBerry, BlackBerry Blend, dan Password Keeper.

    menyokong storan luar microSD
    mampukah peranti baru dari BlackBerry ini menyaingi peranti keluaran lain yang mendapat sambutan seperti Galaxy Note 5, S6E plus, Iphon s6 plus, Z5 premium dan lain-lain lagi.

    0 comments:

    Post a Comment